Digitaliseren van de retour flow van een warenhuis

Ik werk bij Saxum als UX Designer en een paar maanden geleden startte ik met een opdracht bij een luxe warenhuisketen. Meer weten over het project? Lees dan verder!

Van papieren formulieren naar digitaal retourneren

Service Team

Ik maak deel uit van één van de zeven Scrum teams: het Service Team. Hier werk ik voornamelijk aan de digitale retouren en de self service.

Digitale retouren

Retouren werden tot nu toe altijd verwerkt met een papieren retourformulier. Hierdoor was het niet mogelijk om klanten op de hoogte te houden van hun retourstatus. Bovendien moesten klanten op dit formulier één universele retourreden opgeven voor alle bestelde producten. Dat maakt een analyse van waarom één bepaald product wordt geretourneerd onmogelijk.

Valideren, itereren, testen

Kortom, een logische stap om over te gaan op ‘digitaal retourneren’. Voor mij betekent dit het valideren van flows die mijn voorgangers hebben ontworpen en hierop verder itereren. Daarnaast ontwerp en test ik een guest flow voor klanten zonder account.

Self service

Voor de self service implementeren we momenteel een virtuele assistent en werk ik samen met de stakeholders aan een redesign van de FAQ pagina.

Ons kantoor vind je in Amsterdam, onze klanten overal

homebase

Met ons werken

Op zoek naar digitale specialisten op interim basis? Neem dan contact op met Anne Mühren (Managing Partner).

Bij ons werken

Saxum’er worden? We leren je graag beter kennen. Neem contact op met Geron (Recruitment) om meer over ons te weten te komen.

Overig

Een andere vraag? Laat het ons weten.