Begin dit jaar startte ik als UX designer op een nieuwe opdracht. Dit keer bij een grote organisatie waar je een accommodatie, vakantie of reis kunt boeken.
Ik zit hier in het team ‘Partner Incentives’ met nog een aantal developers (o.a. een Saxum-collega 😃), een product manager en een UX writer. Samen maken we het platform van mijn opdrachtgever aantrekkelijk voor partners (zoals kamer aanbieders en hotels) en zorgen we dat er via dit platform zoveel mogelijk accomodaties worden geboekt.
Wil je als aanbieder van kamers zichtbaar zijn op het platform en accommodaties verkopen, dan moet je commissie afdragen. Met onze ‘Commission Discount Campaign’ onderzoeken we of er verschillende aanjagers zijn om partners meer kamers te laten verkopen.
Ik kan veel grote veranderingen aanbrengen en experimenten opzetten
Samen met onze UX writer zit ik in allerlei research sessies om verschillende experimenten te valideren. Om de partners beter te begrijpen en te onderzoeken wat hen triggert. Denk aan een experiment waarbij we 100% commissie korting aanbieden. Of het aanbieden van een maximale commissie en die presenteren als ‘je kan tot wel €… verdienen!’ De data uit de experimenten laten vervolgens zien in hoeverre partners meer, minder of evenveel kamers zijn gaan verkopen via het platform.
Er werken hier 200+ UX’ers die het platform tot in detail testen en tweaken. Daarom dacht ik hier vooral een pixel-pusher te worden. Maar tot mijn verrassing kan ik binnen dit team veel grote veranderingen aanbrengen en experimenten opzetten. Dus ik vermaak me hier voorlopig wel! 😉
Op zoek naar digitale specialisten op interim basis? Neem dan contact op met Anne Mühren (Managing Partner).
Saxum’er worden? We leren je graag beter kennen. Neem contact op met Geron (Recruitment) om meer over ons te weten te komen.