Een geoptimaliseerde flow voor het verstrekken van consumenten leningen

Via Saxum werk ik als UX Designer bij een van de grootste banken van Nederland. Ik leer hier iedere dag ontzettend veel. Benieuwd wat? Lees dan verder.

Een geoptimaliseerde flow voor het verstrekken van consumenten leningen

Inconsistente flow

Ik werk aan een product voor het verstrekken van consumenten leningen. De huidige flow bevatte veel inconsistenties. Aan mij de taak om deze te herontwerpen, een nieuwe flow te bedenken en zo de user experience te optimaliseren.

Design richtlijnen

Een flink uitdaging, want voor de oude flow waren geen (design) richtlijnen gedocumenteerd door mijn voorgangers. Om deze richtlijnen opnieuw te bepalen, was er heel wat service design en stakeholder management nodig. Inmiddels is flow voor de nieuwe user experience uitgedacht en zijn de eerste wireframes een feit.

Figma Coach

Mijn opdrachtgever heeft wereldwijd een hoop designers in dienst. Er is dus veel kennis in huis, waardoor ik elke dag weer iets nieuws leer. Andersom gaf ik recent een Figma workshop aan alle designers, om hen de basis functionaliteiten van Figma te leren. Een mooie wisselwerking dus!

Ons kantoor vind je in Amsterdam, onze klanten overal

homebase

Met ons werken

Op zoek naar digitale specialisten op interim basis? Neem dan contact op met Anne Mühren (Managing Partner).

Bij ons werken

Saxum’er worden? We leren je graag beter kennen. Neem contact op met Geron (Recruitment) om meer over ons te weten te komen.

Overig

Een andere vraag? Laat het ons weten.