Terug naar overzicht

Vernieuwde Mijn-omgeving en phoneshop voor Simyo

Simyo

Simyo, onderdeel van KPN, is de eerste 100% online telecomprovider van Nederland. Zonder fysieke winkels en zonder opwaardeerkaarten in de supermarkt. Simyo is het merk voor mensen die precies weten wat ze willen. Die het mobiele abonnement dat ze willen zelf online kunnen samenstellen, deze eenvoudig kunnen aanpassen en altijd inzicht hebben in hun verbruik. Zo houden ze zelf controle over hun abonnement.

De Mijn-omgeving

Saxum levert digitale interim professionals aan diverse teams van Simyo. Zo bouwen onze front-enders mee aan de Mijn-omgeving van Simyo. Hierin kunnen klanten zelf hun bundels aanpassen, opzeggen en verlengen of hun facturen en verbruik inzien.

De bestaande codebase van de Mijn-omgeving moest worden gemigreerd naar een nieuwe codebase. Inmiddels is ongeveer de helft van de bestaande codebase omgezet. Voor de tweede helft van de migratie worden er nog verschillende componenten gebouwd, zodat we ook de laatste dashboards, flows en schermen waarin de gebruiker het verbruik kan inzien kunnen omzetten.

De native variant van Mijn Simyo werd mede ontworpen door UX designers van Saxum.

Meer dan Sim Only

Sinds enkele maanden biedt Simyo ook mobiele telefoons aan. Meerdere UX designers van Saxum werkten mee aan de ontwikkeling van de phoneshop, met onder andere conversie optimalisatie (AB testen) en het uitdenken en ontwerpen van alle sales funnels. Dit alles moest bijdragen aan het realiseren van KPN’s scherpe groeidoelstelling voor Simyo. Tegelijkertijd was het de bedoeling dat, ondanks de groei, de druk op klantenservice niet enorm toenam. Er werd onderzocht hoe klanten meer zelf kunnen regelen in de app en hoe service flows op de website konden worden verbeterd.

De phoneshop is inmiddels opgeleverd en onze Saxum’ers werken momenteel doorlopend aan optimalisaties. Door het uitvoeren van CRO tests wordt de conversie verhoogd. Daarnaast brengen onze Saxum’ers de huidige service flows in kaart. Zo krijgt het team een beeld van de vraagstukken waarvoor klanten nu nog contact opnemen met de klantenservice, en waarover ze dus beter geïnformeerd kunnen worden. Ook wordt de chatbot verbeterd, zodat klanten direct antwoord krijgen op veelgestelde vragen.

Ons kantoor vind je in Amsterdam, onze klanten overal

Contact

Ons kantoor vind je in Amsterdam, onze klanten overal

  • Met ons werken

    Op zoek naar digitale specialisten op interim basis? Neem dan contact op met Anne Mühren (Managing Partner).

  • Bij ons werken

    Saxum’er worden? We leren je graag beter kennen. Neem contact op met Geron (Recruitment) om meer over ons te weten te komen.

  • Overig

    Een andere vraag? Laat het ons weten.